Guidad tur – highlights

Turen idag innehöll en del roligheter. Johan, som mammas kusin heter, är en riktig skojare och han lyckades bland annat lura i mig att Handelsbanken gav bort 1000 kronor till deras första besökare varje fredag. Vadå, det hade kunnat vara sant! Eller inte…

Senare var vi på universitetet och kollade runt i de olika husen jag kommer hålla till i de närmsta veckorna. När vi var i salen jag ska vara i på måndag fick han för sig att busa igen. Han tog en penna och skrev på tavlan längst fram:

Hej, jag heter Sara!

Inte nog med det, utan även mitt mobilnummer under. När jag tvingade honom att sudda bort det suckade han (på skämt såklart) och muttrade typ “jaha, här försöker man och så tycker du det är en dålig idé”. Haha. Tack och lov syntes varken mitt namn eller nummer när vi gick därifrån, så nu slipper jag oroa mig för det!

Kan ju passa på att berätta att pilates-passet var fruktansvärt dåligt. Tyvärr berodde det på ledaren som verkade extremt stressad. Hon pratade konstant under hela passet! Pilates handlar ju mycket om andning och sådär också, men hon blandade bara ihop in- och utandning så till slut andades jag bara helt vanligt.

Nåja, nya tag imorgon. Tänkte kanske testa yoga, får se! Ska i alla fall börja läsa lite i min kurslitteratur samt knåpa ihop ett inlägg om IKSU. Fler bilder kan också utlovas, så stay tuned!

This entry was posted in Träning, Umeå and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

