2 september

20120902-170213.jpg

Teckning jag ritade med grannflickan Greta och lite söndagsfika med mormor, gammelmormor, Carin och Anders.

Började dagen med en joggingrunda. Har inte sprungit så mycket nu i veckan, och bara man kommer iväg är det ju så himla skönt! 

Åt frukost, städade lite grann och ganska precis klockan tolv knackade det på dörren. Där stod både mormor och mormors mor, som jag kallar för mormor Margit. Hon bor ju här i Umeå, men mormor bor i Södertälje och är bara här över helgen. Roligt i alla fall att kunna visa dem hur jag bor nu. Särskilt eftersom de båda har bott i det här huset!

Sen har det kokats saft hela dagen, och jag har fått några flaskor av den. Det är vinbärssaft från buskarna ute i trädgården, inte illa! Som ni ser på bilderna har jag lekt och ritat lite grann också.
Nu har vi har precis haft allsång i köket ackompanjerat av gitarr, och strax blir det middag med allihopa, även Magnus, Johan och Ida samt deras hund Musse. Roliga (eller galna, kanske) familjen är på g!

This entry was posted in Umeå, Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to 2 september

  1. Alexandra says:

    Så mysigt det låter!🙂

Leave a Reply

