3 september

15.15 Var på upprop i sal 312 i Samhällsvetarhuset till kursen jag ska ägna de närmsta veckorna åt att läsa. Juridisk översiktskurs står på schemat, eller Jöken som den också kallas. Alla påstår att det ska vara en bra och allmänbildande kurs, så jag hoppas att den ska kunna komma till nytta. Vi var ganska många där, närmare 60 stycken skulle jag tro, men jag kände förstås ingen alls. Det visste jag ju redan. Dock är det här inte en helt främmande situation då jag på gymnasiet började i en klass där jag inte heller visste vem någon var från början. Och vi vet ju hur lyckat det blev! Imorgon har jag min första föreläsning i alla fall, så jag hoppas att det ska bli intressant.

18.10 Provade på passet Aerobic Dance för första gången. Roligt men svårt! Jag har ju gått i dans i flera år så jag kände till alla steg, men det var jobbigt att instruktören stod med näsan vänd mot oss som tränade. Det blir liksom vänt åt fel håll då tycker jag. Ganska mäktigt ändå när en hel massa människor gör exakt likadana steg och alla är lika peppade. Det ska jag definitivt gå på igen!

Annars har det varit väldigt varmt och skönt i Umeå idag, härligt värre! Kändes som sommar igen, men nu när jag kom in från stora huset efter att ha ätit middag var det jättekallt i luften så nu kommer säkert hösten. Blev ett ganska trist inlägg det här men tänkte att ni ville väl ha en update om min första dag. Mer att berätta blir det nog imorgon. Nu är det läggdags, god natt!

Kvällspromenad igår. Så otroligt vackert!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

