När jag kom hem idag

…var jag så slut i kroppen att jag stupade rakt ner i soffan. Inte visste jag att det skulle ta så mycket på krafterna att börja plugga igen efter ett långt uppehåll. Tre månader för att vara exakt. Då sprang jag ut från Europaskolan med studentmössan på och och var så lycklig. Tänk vad tiden går fort!
Dag nummer tre på universitetet bestod av en nätresursövning och så lagboksövningen. Jag kan förklara lite kort för er vad vi gjorde under dessa övningar. Nätresursövningen gick ut på att titta på olika hemsidor där alla lagar och författningar finns samlade och sedan, med hjälp av dessa sidor, söka reda på svaren till några frågor. Lagboksövningen var lärorik men även ganska svår. Där skulle vi också leta reda på svaren till vissa frågor genom att slå upp i registret längst bak och så vidare. Roligt men, som sagt, lite klurigt också.
Träffade Lovisa nere på stan efteråt och åt lunch på samma ställe som jag och Johan åt på förra veckan. Så gott! Supertrevligt sällskap dessutom, så hade en mycket lyckad eftermiddag.
Värre var det alltså när jag skulle hem. Det är inte särskilt långt att promenera från stan, men med två väskor på axeln gick det bara långsammare och långsammare för varje steg jag tog. Till sist kom jag hem, tur det!

Några timmar senare tog jag mig till IKSU för att träna. Stötte på en bekant utanför, verkligen oväntat men också roligt att prata lite grann. Det stämmer som man säger, att världen är liten. Körde slut på mig själv ännu en gång på passet iallafall så nu är jag mer än redo för en god natts sömn. Skönt att jag inte behöver passa några tider imorgon utan kan välja själv när jag ska göra vad. Älskar universitetet!

 Lunch på Rost! (Lovisas bild)

 

This entry was posted in Skola, Träning, Umeå and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

