6 september

Är ärligt talat lite orolig för hur jag ska undvika att frysa ihjäl här uppe. Carin blev nämligen helt förskräckt igår när jag sa att jag varken hade med mig mössa, vantar eller halsduk upp hit.

“Men du har väl med dig en varm jacka i alla fall?”

“Nja… Bara en dunväst.”

“En dunväst!?”

Då kände jag att jag kanske hade varit lite väl naiv gällande kylan här uppe. Visserligen brukar jag köpa nya vantar och sådär varje år, dels för att jag tycker det är roligt och dels för att de blir så utslitna efter en säsong. Värre är det väl med jacka, kan ju knappast gå och köpa en ny jacka bara sådär. Och det är mer än två veckor tills min syster kommer och kan ta med sig lite fler varma tröjor och min älskade röda Topshop-kappa upp till mig. Får väl se om jag klarar mig utan den tills dess.

To be continued…

This entry was posted in Umeå and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

