Dagen idag

Idag har det varit en bra dag. För det första har det varit superfint väder. Det är höst på riktigt och jag älskar det! Jag var så nöjd när jag cyklade till universitetet i min nya jacka och nya skor och kände den där doften av höst i luften. Åh! Sedan har jag umgåtts ordentligt med min basgrupp, vi åt lunch tillsammans och pratade om allt möjligt i över en timme. Bland annat olika dialekter i Kina och huruvida man borde söka till polishögskolan om man är motståndare till vapen eller inte… Hur som helst så fick jag även tips på en au pair-organisation som heter Swedish Connection som tydligen ska vara jättebra. Det roliga är att det är en kille i min grupp som åkte med dem till London för ett par år sedan. Hur vanligt är det att en kille är au pair liksom? Men framförallt har jag ägnat dagen åt att förbereda inför seminariet i EU-rätt imorgon, vilket känns helt okej förutom att jag inte verkar kunna lyssna på den inspelade föreläsning om just EU-rätt. Det enda som händer när man klickar på filen är att Spotify öppnas, men det går inte att lyssna på den där. Blir så trött.

För övrigt har jag väääärldens träningsvärk i magen idag då jag och Elin gick på “Core Control” igår på IKSU. Det gör ont så fort jag rör mig, så det borde vara väl vara ett gott tecken antar jag.

Som jag säger om och om igen är jag verkligen glad just nu, vet inte om jag någonsin har känt mig så lycklig. I mitt stilla sinne undrar jag hur länge man känna sig såhär lätt innan det blir tungt igen, men det återstår väl att se. Jag njuter så länge det varar!

Update: Det funkade!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Dagen idag

  1. Karin says:

    Unna dig att njuta du är värd att ha det bra och vet du det kanske är så att det fortsätter? Vad är det som säger att det ska bli tungt?
    Tusen kramar …säg till om du skulle behöva fler

Leave a Reply

