Som en tavla

En promenad i det vackra vädret var precis vad jag behövde efter en tuff vecka på uni. Två seminarium, först i familjerätt som blev oväntat känslosamt och sedan associationsrätt idag där jag fick anstränga mig oerhört för att ens förstå vad det handlade om. Visste inte ens vad en association var förrän i onsdags. Nu vet jag i alla fall att en association är en sammanslutning, och associationsrätt handlar alltså om olika typer av bolag (enkla bolag, handelsbolag och aktiebolag). Har aldrig läst något om ekonomi tidigare så det var lite svårt att sätta sig in i, men jag klarade det!

Strax ska jag och Ebba cykla till IKSU och gå på Aerobic Dance. Roligaste passet! Kom förresten på att jag har varit här nu i över en månad, helt sjukt vad tiden går. Vet att alla säger så, men det är faktiskt sant.

Bilder från promenaden.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

