Bodystep

Har som mål att prova så många nya pass som möjligt när jag är här. Går ganska bra hittills. Förra veckan blev det tre nya; CXWORX, bodypump och afropowerdance. Hade fortfarande träningsvärk från fredagens bodypump i måndags, så det var verkligen effektivt. Jag gillar att känna av att jag har tränat, och provar man nya träningsformer och pass så använder man ju andra muskler än vad man kanske är van vid.
Är på IKSU plus nu med Elin och håller på att återhämta oss från passet vi nyss gick på – bodystep. Det var verkligen sjukt svettigt och jobbigt, särskilt för benen! Skillnaden mellan bodystep och vanlig step är att man inte har samma koreografi under hela passet i bodystep, utan man byter övningar och steg efter varje låt.
Tycker att det var ett bra pass överlag, blev verkligen trött så det är ju ett stort plus. Dock har jag aldrig riktigt gillat steppass, tycker mest att brädan är i vägen och är rädd att snubbla på den mest hela tiden. Tyvärr var inte musiken så värst bra heller. Lite konstigt också att man skulle byta stepbräda ibland med “kompisen”. Men kan ändå tänka mig att gå på det igen nån gång!
Sammanfattningsvis är bodystep ett superbra pass för den som vill testa ett nytt sorts steppass och som gillar att bli riktigt, riktigt trött. Betyg: 3/5.
…och där var utvärderingen slut. Hehe.

20121011-152116.jpg Invigde mina nya träningstights!

This entry was posted in Träning, Umeå and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Bodystep

  1. Paulina says:

    Men Sara då, step är det bästa träningspasset som finns! När du kommer hem ska du få testa steppasset på mitt gym. Du skulle tycka det var superkul, lovar😉

    • Sara says:

      Haha jo jag vet ju att du gillar det🙂 Men det här var inte ett vanligt steppass (har gått på det innan), roligare med hel koreografi! Ska gå på step kondition på lördag, tror det är bättre! Finns ju även step bas, step muskel och step dance här haha, mycket att välja på alltså!
      Ja det skulle vara kul, om man kan typ prova en gång eller nåt🙂 kram

  2. Ebba says:

    Vad roligt🙂 men jag vill prata med dig snart!

Leave a Reply

