En vanlig måndag…

Okej, så gick upp imorse och åt frukost i lugn och ro samtidigt som jag läste gårdagens DN. Gjorde mig sedan klar och cyklade iväg till universitetet. Kom dit ungefär tio minuter innan föreläsningen skulle börja, alltså helt i lagom tid. Hittills var min dag alldeles perfekt.

Påväg till föreläsningssalen mötte jag hon som är ansvarig för min kurs, SL. SL sa att det hade blivit något krångel med salen vi skulle vara i, S 104,  och att hon istället hade bokat hörsal C. Alltså vände jag och följde med henne åt andra hållet, för som kursansvarig borde hon väl veta var vi skulle vara någonstans. När jag öppnade dörren till hörsalen var den helt proppfull av studenter, eftersom klockan hade blivit nästan kvart över nu. Dock kände jag inte igen en enda person där inne. Jag blev bara mer och mer stressad, och till slut insåg jag att jag hade kommit fel. Sprang ut därifrån och fick syn på en kille som också läser min kurs. Stoppade honom och började svamla på en massa om vad SL hade sagt om de olika salarna, totalt förvirrad av det som just hänt. Då blev han också helt nervös, och sa att det kanske vore bäst om han ringde nån och frågade. Samtidigt gick vi mot S 104, bara för att dubbelkolla om vi verkligen inte hade föreläsning där. Stövlade in och mycket riktigt, där satt resten av våra kursare. Sjönk ner på (en söndrig dessutom) stol bredvid Elin precis då föreläsningen började.

Men alltså gissa om jag skämdes!? Inte nog med att jag gick in i fel sal där säkert hundra människor tittade konstigt på mig. Självklart var jag tvungen att förklara allt detta för killen i min kurs (som jag inte ens känner särskilt bra) innan jag hade förstått hur det hängde ihop. Sen var det så pinsamt, för på vägen till den rätta salen var jag så inne i att försöka förstå varför SL hade sagt sådär (antagligen trodde hon att jag gick på juristprogrammet när jag kom där med en lagbok under armen, och tänkte inte på att jag också kunde ha läst jöken), så därför råkade jag först gå in i en teveskärm (?) och sedan i en vaktmästare. Alltså herregud.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

