Tredje gången gillt

Vad? Jag skrev högskoleprovet för tredje gången i mitt liv.

Var? Hörsal E, Humanisthuset Umeå Universitet.

Dagens humör: Ganska pigg på morgonen faktiskt, men framåt eftermiddagen hade jag stora svårigheter att hålla ögonen öppna.

Provets svårighetsgrad: Svårt! Tyckte som vanligt att de verbala proven var enklare än de kvantitativa.

Antal rätt: 24, 26, 21 och 27.

Dagens fika och lunch: Smörgåsar, nötter, sesamkakor, frukt, drickyoghurt och godis. Och vatten!

Irritationsmoment: En mobil som vibrerade varannan minut.

Irritationsmoment 2: Provledarna som stirrade ilsket på väskan där nämnda mobil låg. Som att den skulle bli tyst då.

Dagens 3-i-topp: Lunchpromenaden i solen, att jag fick skjuts till och från provsalen och känslan när provet var över.

Dagens 3-i-bott: Att jag var helt ensam och inte kunde äta lunch eller diskutera provfrågorna med någon på rasterna, de inkompetenta provledarna samt de EXTREMT obekäma stolarna i salen. Fick ju träsmak efter typ fem minuter. Kan tillägga att jag dessutom satt i mitten på raden, vilket innebar att de som satt ytterst var tvungna att resa sig varenda gång jag skulle gå och sätta mig. Suck.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

