Over and out

Jag överlevde tentan! Det var inte så stor skillnad mot ett vanligt nationellt prov som man hade på gymnasiet. Dock fem timmar istället för tre eller fyra. Dessutom var det flera legitimationskontroller, först när man gick in, sedan när man skulle gå på toaletten och slutligen när provet lämnades in. Sen gick provvakterna omkring och bläddrade i lagböckerna (dock inte min) för att se så att man inte hade några anteckningar där. Jag blev även tillsagd att lämna bort mitt pennskrin och glasögonfodral. Herregud då…

Fem i två lämnade jag in mitt prov, så jag utnyttjade i princip hela tiden. Kändes relativt stabilt, men hade lite problem framförallt med en fråga gällande konkurs. Hur som helst satt jag och tog det rätt lugnt, fikade och kollade omkring i salen men hann ändå med att kolla igenom allt flera gånger så det var skönt!

Det roligaste var när en provvakt delade ut kladdpapper. När hon var vid min bänk råkade hon tappa en liten gummigrej, såg ut som en fingerborg eller nåt. “Nämen hoppsan!” sa hon och skrattade/fnittrade till lite. Sedan insåg hon hur hennes skratt hade låtit och bara för att understryka detta sa hon TIHI. Höll ju på att bryta ihop av skratt. Ännu roligare blev det av att jag och Elin har gått runt och skämtat om det där hela veckan, och hon hörde det eftersom hon satt bakom mig. Det var faktiskt ett medvetet val så att vi inte skulle kunna titta på varandra under provet och därmed riskera att börja skratta. Tur att vi var så förutseende!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

