Mellanlandning

Nu har jag landat på Arlanda! Kan knappt fatta det. Mitt huvud hänger inte med. Men under drygt två månader har jag lärt mig så himla mycket. Om juridik givetvis, men framförallt om mig själv. För två månader sedan var jag en tjej som knappt visste hur det var att bo själv. Jag visste inte hur det var att läsa på universitetet. Jag hade ingen aning om hur man slog i en lagbok, hur en rättegång gick till eller vad successionsrätt var för nåt. Jag visste inte vad IKSU var, än mindre hur jäkla bra det stället är. Jag visste inte ens om jag skulle trivas i Umeå. Men nu vet jag. Och jag hade aldrig, och jag menar aldrig, kunnat drömma om att jag skulle ha det så bra.
Nu när jag om några timmar kliver in genom dörren och möts av min familj har jag också insett en annan sak. Det är inte hemma på samma sätt som innan jag åkte. Jag visste att det skulle bli så, jag skrev det till och med i min dagbok kvällen den 24 augusti. Missförstå mig inte, det är såklart hemma på ett sätt då det är min utgångspunkt och trygga plats dit jag alltid är välkommen att återvända om jag vill. Men jag kommer inte bo där mer än en begränsad tid från och med nu. Efter att jag har tagit körkort ska jag nämligen iväg igen, på nya äventyr. Därför ser jag inte idag som en dag då jag kommer hem. Bara som en mellanlandning.

20121107-161308.jpg

This entry was posted in Tänkvärt and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Mellanlandning

  1. Paulina says:

    Välkommen hem!❤

Leave a Reply

