Och om igen från början

Okej. Har insett att min blogg verkligen inte är något att hurra för. Eller det har jag väl alltid vetat i och för sig, men ändå. De huvudsakliga orsakerna är enligt mig att jag dels absolut inte gör någonting intressant för tillfället som är värt att skriva om (det är kanske ingen bra ursäkt egentligen, men tyvärr sant) och dels att jag inte har någon bra kamera vilket resulterar i halvkassa mobilbilder. Jag anser nämligen att det nio gånger av tio är bilderna som gör ett blogginlägg riktigt bra. Detta skulle väl enkelt kunna åtgärdas från min sida genom att investera i en ordentlig kamera, vilket jag har sagt att jag ska göra i ungefär två år nu. Men det kommer alltid grejer i vägen som gör att kameran halkar ner på prioriteringslistan, som till exempel nu när jag behöver införskaffa en ny dator och sådär.
Saken är den att jag egentligen är lite av en perfektionist, vilket hittills absolut inte har speglats här. Jag vet att man omöjligtvis kan börja på topp men det gör mig otålig – jag vill vara bra på allt på en gång! Fast det går ju inte. Har därför bestämt mig för att inte göra ett dåligt inlägg för att slippa ha dåligt samvete och istället försöka satsa på bättre kvalité i bloggen från och med nu. Man måste ju börja någonstans.
Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här förutom att det är mycket roligare att hålla på med saker när man gör det ordentligt, för det är då det blir bra.

20130323-172207.jpg

This entry was posted in 2013. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

