Day 2 in London

Inspirationen bara flödar till mig här. Det finns så mycket jag vill berätta för er! Men en sak i taget.
Efter frukosten gick jag åt samma håll som igår eftermiddag, men efter jag hade gått på Oxford Street ett tag vek jag av åt höger och slingrade mig fram på lite mindre vägar istället. Roligt! Jag hamnade bland alla de fina affärerna med vakter beredda att låsa upp (!) dörren om man skulle våga sig in. Är ju ganska roligt att göra det nån gång, minns när jag och Bea var i Paris för snart två år sedan och vi gick in på Chanel. Vi åkte till och med tillbaka till hotellet innan för att byta om till snyggare kläder, haha! Väl därinne följde ett biträde efter oss med ett avstånd på exakt två meter, så att om vi ville ha någon hjälp skulle hon kunna göra det direkt. Snacka om överdrivet. Men är det Chanel så är det.
Hursomhelst, hamnade efter ett tag på New Bond Street där Victoria’s Secret (alltså inte nån liten shop, utan fyra våningar) råkade ligga tvärs över gatan från där jag kommit. Wow säger jag bara! Gillar man rosa har man verkligen hamnat rätt (hoppas du antecknar noga Rebecca).
På några ytterligare virrvägar kom jag sedan fram till Piccadilly Circus! Trodde att jag skulle komma fram någonstans på mitten av Regent Street, men det blev nästan rätt iallafall. Gick upp mot Oxford Circus därifrån (alltså längs med Regent Street, hänger ni med?) och letade samtidigt efter & other stories. Hittade det slutligen, men blev besviken. Blusen jag hade tänkt köpa fanns inte kvar här! Typiskt. Fick bli en blå sjal istället, för det var lite kyligt ute när det blåste.
Tillbaka på Oxford Street uträttade jag några fler ärenden, sedan köpte jag med mig mat och tog tunnelbanan hem.
Okej, inser nu att jag förmodligen inte kan berätta mina dagar i detalj (och det här är ändå inte i minsta detalj) på det här sättet för er därför att 1) det blir rörigt, 2) det blir ointressant till slut och 3) jag får ont i min tumme. Även fast jag inte tycker att jag har gjort så mycket här verkar det ju vara raka motsatsen!
Ska försöka ordna så att jag kan ladda upp bilder här, så länge får ni nöja er med min Instagram som verkligen får bli ett komplement till bloggen nu. Heter sarakarinemilia där om ni inte visste det.

This entry was posted in 2013, London and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Day 2 in London

  1. Alexandra says:

    Jag hänger med! Fina London❤

  2. Rebecca says:

    Jag antecknar väldigt noggrant, mina kusiner var där för någon vecka sen och sa samma sak. Jag blir nog tvungen att besöka den en dag😀
    Jag är så avundsjuk på dig (Även fast det regnar) nu får du fortsätta att ha det riktigt bra😀

Leave a Reply

