Le Pain Quotidien

Först och främst: det är inte roligt att vara blöt om fötterna. Tvärtom är det bland det värsta som finns tycker jag. Usch! Men vad ska man göra om man bara tog med tre par skor, och det enda paret man kan använda på stan (vill inte ha högklackat eller mina springskor direkt) har en reva vid sulan. Hittar inga skor jag vill ha heller, men om det ska fortsätta regna såhär får det helt enkelt bli ett par gummistövlar.
Efter denna utläggning om skor kan jag gå vidare med vad jag har gjort hittills idag. Började med att gå åt andra hållet än jag gjort hittills, dvs västerut mot Notting Hill. Vek av åt vänster och gick på sidan av Kensington Gardens ett tag. Under tiden började det regna, och först var det inte så farligt alls. Men sen kom det bara mer och mer, och blåste gjorde det också – inte roligt.
När jag kände att jag började ångra att jag hade gått ut idag, kom jag fram till en liten karta som visade att jag bara var fem minuter från Victoria and Albert Museum! Jag har velat gå dit, så det var perfekt. Men först smet jag in på Le Pain Quotidien, där jag är nu. Tog te och scones, afternoon tea på förmiddagen. Äter väl lunch nånstans efter jag har varit på muséet.

20130412-125450.jpg

20130412-125502.jpg

This entry was posted in 2013, London. Bookmark the permalink.

2 Responses to Le Pain Quotidien

  1. Sara says:

    Jag älskar den här bageriet. Jag brukade gå dit ofta när jag bodde nära Kensington Gardens🙂

  2. Beatrice says:

    Ser sjukt trevligt ut! Om du blir kvar längre får jag köpa mig en biljett och komma och hälsa på efter att jag kommer hem från Florens! Hoppas du har det bra🙂

Leave a Reply

