V&A and Harrods

Anledningen till att jag inte har bloggat på två dagar är att mitt wifi har krånglat igen, men nu är jag på Starbucks för lite lunch så passar på att uppdatera er nu🙂
I fredags var jag alltså först på Victoria & Albert Museum ett par timmar. Kollade mest på tavlor och gamla smycken, men det finns ju väldigt mycket att se där. Jag strosade runt på egen hand och lärde mig väl inte sådär jättemycket, men det var mysigt ändå och jag slapp undan regnet ett tag.
När jag tröttnade gick jag vidare mot Harrods! Har varit där en gång tidigare, men inte mer än nedersta planet, så tänkte att jag skulle utforska det mer och dessutom besöka Diorutställningen! Harrods alltså. Ett sjukt ställe. Gillar man att kolla på extravaganta och galet dyra saker är detta rätt plats att göra det. Hittade en monter med iPhones som var utsmyckade med guld, diamanter och alla möjliga glittriga saker. Priserna låg på 5000 pund och uppåt. Vem skulle vilja gå runt med en sån telefon? Då skulle man väl bli alldeles förtvivlad om man tappade bort den. Sen när jag åkte rulltrappa var det operamusik som spelades. Vad fint tänkte jag, men när jag kom högre upp såg jag att det var en kvinna som faktiskt sjöng opera där. Tänk att vara anställd för att sjunga opera för besökarna hela dagarna!
Diorutställningen, som var på översta våningen, var väldigt fin tycker jag. Man kunde läsa om Diors historia, se ett par kreationer (en hade Jennifer Lawrence haft på sig, och en Emma Watson!!) och sen var det lite filmer man kunde titta på också.

20130414-125725.jpg Harrods!

20130414-125737.jpg Laudrée! Ska köpa macarons härifrån nån gång! (Lite kul, såg skylten med en överstruken kamera först när jag gick härifrån haha).

20130414-125748.jpg Små Diorklänningar, söta!
Igår var en jättebra dag också, men den hinner jag inte berätta om nu. Ska strax tillbaka till hotellet för att hämta min väska och sen åka till min värdfamilj! Wish me luck!

This entry was posted in 2013, London and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

