Hi again

Vet inte riktigt var jag ska börja, den här veckan har minst sagt varit överväldigande. Måndagen inleddes med en introduktion och ett test i skolan, och jag är glad att jag och Katharina som är min nya vän från Tyskland båda hamnade i den avancerade gruppen. Vi är väldigt få elever där – i snitt har vi varit fem stycken varje dag – så det blir att man får möjlighet att prata mycket. Jag gillar skolan mer och mer, även fast vissa uppgifter känns fullständigt onödiga. Men det är bara mellan nio och halv, så det är okej.
På eftermiddagarna har jag och Kathy varit väldigt produktiva, haha. Vi har gjort och sett extremt mycket på kort tid. Bland annat St Paul’s Cathedral, Stratford, Mayfair, Millennium Bridge, China Town och Museum of London på egen hand, sen har vi varit på en guidad tur i Whitechapel om Jack the Ripper! Oxford Street och lite andra shoppingstråk är väl oundvikligt i London…
Som jag skrev förut bor jag hos en mycket sympatisk, ensamstående kvinna i Bellingham som ligger ca 20 minuter med buss från skolan i Lewisham. Fast eftersom det tar en kvart att gå till bussen så blir det lite längre. Dock så fungerar det inte att bo där för mig, känns inte bra på flera sätt, så ska flytta till Kathys familj imorgon. Känns skönt på ett sätt, men det är ju ganska energikrävande att flytta en gång till och lära känna en ny familj igen! Hoppas dock att det blir bättre. En sak vet jag med säkerhet kommer bli bättre, och det är antalet blogginlägg (med bilder…) då den nya familjen har wifi! Tack för det.

This entry was posted in 2013, London. Bookmark the permalink.

One Response to Hi again

  1. Karolina says:

    Åh vad roligt med London! Hoppas det blir bättre hos den nya familjen. Kram

Leave a Reply

