1st of May

Har inte skrivit här på ett tag av två enkla anledningar. Den första är att jag och Kathy har haft så fullt upp med allt möjligt att jag inte riktigt haft tid. Fast när jag väl har haft det har jag dragit mig för att blogga. Varför? För jag vill inte att mitt humör och min sinnesstämning ska lysa igenom här. Jag vill inte att ni ska bli oroliga över att jag vantrivs eller att jag far illa på något sätt. Fast vad vet jag, kanske är det just det ni blir när jag inte skriver något alls…
Hur som helst har tiden här i London inte varit någon dans på rosor fram tills nu. Ni vet ju att jag bytte värdfamilj efter en vecka på grund av att jag kände mig ensam i huset och otrygg i området. Tydligen är Lewisham det absolut farligaste området (sett till allvarliga brott begångna, vapeninnehav och våld) i hela United Kingdom. Åker ju dit varje dag i och med att skolan ligger där, men är så glad över att jag slipper bo där. Incidenten för tio dagar sedan gnager fortfarande i mig och tror det är därför jag mest bara vill härifrån. Det är inte roligt att känna sig rädd och nervös så fort man går utanför dörren, även om det har blivit bättre nu.
I veckan har jag kollat på ett par rum i delade lägenheter men inget har fallit mig i smaken. Vissa skulle kanske säga att jag inte kan vara kräsen utan får nöja mig med det jag kan få tag på, men det viktigaste för mig är att det känns bra i magen. Gör det inte det får det faktiskt vara.
Har varit jättestressad över just boendet eftersom min kurs tar slut på fredag och jag skulle egentligen flytta ut på lördag, men idag frågade Mary om jag ville bo kvar i två veckor till vilket förstås var otroligt snällt av henne. Så nu har jag ytterligare lite tid på mig att fundera över om jag vill stanna här eller inte.
Jag vet att saker sällan blir som man tänkt sig. Hittills har den här resan mest fått mig att undra vad jag gör här. Vill inte låta negativ, för jag har ju gjort en massa roligt också (och lärt känna bästa Kathy), men när allt mest känns tungt och jobbigt och fel är det inte så konstigt att tvivla.
Solen skiner här idag iallafall och ska göra det bästa av det jag har här och nu. Hoppas inte jag har tyngt er alltför mycket med detta inte-så-glada inlägget. Kram!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to 1st of May

Leave a Reply

