Oatmeal

20130610-101539.jpg

Overnight oatmeal (recept nedan) med hallon.
Smörgås med ost, spenat och ägg.
Te.

Det var verkligen på tiden att jag bloggade om min frukost igen! Den senaste veckan har jag fått en dille på overnight oatmeals (svensk översättning någon?) så tänkte berätta hur man lagar det så ni också får smaka!
Grundrecept: Blanda 1 dl havregryn, 2 tsk chiafrön, 1 nypa vaniljpulver och 1 dl mjölk i en burk med lock alt. en skål som du kan sätta plastfolie över. Ställ i kylen över natten. Servera på morgonen med hallon och mjölk.
Jag däremot gillar att experimentera och improvisera lite ibland, så eftersom vi till exempel inte har chiafrön hemma har jag använt sesamfrön och linfrön istället. Det är säkert så att de där chiafröna gör något speciellt, men strunt i det. Sedan har jag haft kanel i också vilket smakade bra. Man kan göra en variant där man serverar med banan, jordnötssmör och keso om man vill, eller blanda i nötter och torkad frukt innan man ställer in den i kylskåpet. Det finns med andra ord många olika kombinationer som man kan prova. Lycka till!🙂

This entry was posted in 2013, Frukost and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

